Egészség: .Miért jó, ha korán lefekszünk aludni?

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3746 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1235 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3746 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1235 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3746 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1235 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3746 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1235 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 

Elméletben mindenki tisztában van vele, hogy szervezetünknek napi 7-8 órás alvásra, pihenésre van szüksége. Az más kérdés, hogy sok esetben elfoglaltságaink, a munka, vagy a tanulás ezt nem teszik lehetővé. Pedig a korai alvásból jóval többet profitálhatnánk, mint azt elsőre gondolnánk.

Segíthet a fogyásban, a szívünknek is jót tesz, sőt, még a munkahelyünkön való teljesítőképességünket is növeli.

Íme néhány példa, hogy milyen előnyünk származhat a korai alvásból!

Testsúly csökkentése: Azok, akik sokáig fennmaradnak, hajlamosak rá, hogy a késői órán még nekiálljanak enni, akkor is, ha igazából nem éhesek. Ráadásul a késő éjszakai nassolás után valószínűleg az illető kihagyja majd a különösen fontos étkezésnek tartott reggelit is. Így kevesebb energiával kezdi a napot.

Jobban alszunk: Kimutatták, hogy az éjszakai életmódot folytatók körében sokkal gyakrabban alakulhat ki álmatlanság. Egy idő múlva pedig már nem csupán az elalvással lesznek gondjaik, hanem rendszeresen fel is ébrednek majd az éjszaka folyamán.

Produktívabb reggel:
Ha kialusszuk magunkat, akár korábban is felkelhetünk, a rendelkezésre álló szabadidőben pedig beiktathatunk egy reggeli tornát vagy kocogást, vagy ha munkahelyünkön elmaradásunk van, behozhatjuk a reggeli órákban, amikor még frissebbek vagyunk.

Egészségesebb szív:
kutatások igazolták, hogy azok körében, akik rendszeresen éjfél után térnek nyugovóra, gyakoribb a különböző szívpanaszok kialakulása.

Több az energiánk:
Ha éjjel nem alszunk, esélyes, hogy nap közben nem bírjuk ki, és akár többször is le kell feküdjünk pihenni. Ehhez képest egy kiadós alvás után erre kevesebb az esély, energiával feltöltekezve indíthatjuk a napot.

Kevesebb koffein: Az ördögi kört mindenki ismeri: feltöltjük a szervezetünket koffeinnel, hogy ébren maradjunk, utána pedig nem alszunk jól, mert a koffein még mindig dolgozik bennünk. Reggel aztán újból a kávé, vagy az energiaital után nyúlunk, hogy bírjuk a gyűrődést az éjszakázás és a rossz alvás után. Ha korábban lefekszünk, csökkenthetjük a bevitt koffein mennyiségét, ezzel pedig még spórolhatunk is.

 

thelovelyandi, 2011/05/18 - 10:29

Címkék: alvás egészség pihenés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

[Törölt felhasználó] üzente 7 éve

Én inkább bagoly típus vagyok, és csinálom a dolgom akár éjszaka is, mert akkor nagyobb a nyugi a gyerekektől! :)

Válasz

györine Márta üzente 7 éve

Én csak szeretnék jól aludni 68éves vagyok soha nem nassolok este 6 óra után nem eszem nem iszom 10-kor fekszem nem iszom kávét nem dohányzom ,tehát minden rendben lenne és még is kb 5-ször ébredek.Nem kelek fel próbálok nyugodtan feküdni hogy vissza tudjak aludni ,néha kevés sikerrel. Nem lustálkodom ,dolgozni járok a baj szerintem ott van hogy haza hozom a problémákat és zakatol a fejembe.Reggel mindig 6.30kor kelek ,tehát mindent úgy csinálok ahogy kellene és még altató sem segít igaz nem viszem túlzásba mert csak egy felet szedek .Szigorú diéta igaz kevés mozgás ez az egyetlen ami a hiba .Szeretnék altató nélkül és nyugodtan aludni :Üdv Györiné

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 7 éve

Bizony sok igazság van abban, hogy korán tele van az ember energiával. Magam is 9.30 - 10.00 h között térek nyugovóra, de a vekker mindig 5.30 h-kor csenget. Nem kellene, nem hajt senki, magam ura vagyok, de ilyenkor tudok a legtöbbet teljesíteni.

Válasz

Nagy Szaffina üzente 7 éve

Marika hozzászólásához szólnék, nekem is ez a szimpatikus! Én is korán fekszem, korán kelek, és érzem sokkal kipihentebb vagyok, mint régebben mikor még későn feküdtem. különben is van egy mondás: aki korán kel aranyat lel! És tényleg jobb elkezdeni frissen, korán a napot! Este pedig hálával, időben befejezni.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 7 éve

A rendszeres táplálkozás mellett a megfelelő mennyíségű alvás elengedhetetlen.Az se mindegy,hogy mikor fekszünk le-a szakemberek szerint -mert az éjfél előtti alvás mennyisége a legjobban hasznosul.Én legkésőbb 21 órakor már álmos vagyok gyermekkorom óta,s reggel 5-kor ébredek.Hála Istennek nem is küszködöm semmiféle kellemetlen tünettel,kipihenten ébredek,s derüsen telik el a napom.Semmiféle káros szenvedélyem nincsen.Rólam se hiszik el,hogy 77 éves vagyok!

Válasz

Marth Marianna üzente 7 éve

Nálam ez igazán bevált módszer,én nagyon szeretek sokat aludni. Van amikor nem megy,de ha tehetem meg is teszem.

Válasz

Milcsovics Enikő üzente 7 éve

Nyomós érvek! Jó lenne így csinálni, dehát... kifogások mindig akadnak. ;)

Válasz

Háló Lénárdné üzente 7 éve

Igaz, én nem fekszem le mindíg éjfél előtt, de reggel viszont későn kelek. 8-10 órát tuti alszom, én így szoktam meg....de hogy egészséges-e így..... ? :-)

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 7 éve

Hát ha senki nem ír ide, akkor megteszem én.
Feltételezem, hogy nagyon igaz a fenti leírás. Világéletemben nagyon rendezett életkörülmények között éltem. A napi beosztásom - nagyon kevés kivételtöl eltekintve - mindig ugyanaz volt. Tehát mindig ugyanabban az idöben feküdtem, keltem, dolgoztam. Mindig azonos idöben táplálkoztam, soha nem dohányoztam, nem ittam, nem mulattam át soha az éjszakákat, mert nekem az alvás fontosabb volt.
Ma már bennvagyok a korban, de érdekes módon mindenki 10 évvel fiatalabbnak néz engem. Szerintem ennek az alvás az oka.

Válasz

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu