Egészség: Ön is rosszul alszik? Erre figyeljen!

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3749 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1251 db
  • Fórumtémák - 116 db
  • Linkek - 2725 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3749 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1251 db
  • Fórumtémák - 116 db
  • Linkek - 2725 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3749 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1251 db
  • Fórumtémák - 116 db
  • Linkek - 2725 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3749 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1251 db
  • Fórumtémák - 116 db
  • Linkek - 2725 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 

 


Rossz alvási szokások mellett az egyébként egészséges embereknél is nagyobb a szívbetegségek kockázata – állítja egy új tanulmány. „Azoknál az embereknél, akik túl sokat vagy túl keveset alszanak, esetleg az alvás nem elég pihentető, sokkal kevésbé rugalmasak az artériák, illetve nagyobb valószínűséggel alakulnak ki kalcium lerakódások az artériák falán.” – mondta Dr. Chan-Won Kim, a közlemény egyik szerzője.

 

„A koszorúserekben a kalcium lerakódások jóval a szívinfarktus tünetei előtt alakulnak ki, és előre jelezhetik a szívbetegségeket.” – nyilatkozta Dr. Kim, a szöuli Kangbuk Samsung Hospital docense.

A kutatók arról számoltak be, hogy a legideálisabbnak a napi hét órányi alvás tűnik. Akik ennél többet vagy kevesebbet alszanak, nagyobb valószínűséggel teszik ki magukat a későbbiekben kialakuló szívbetegségek kockázatának.

„Korábbi tanulmányok már igazolták, hogy a rossz minőségű alvás összefüggésbe hozható a szívbetegségekkel, de ez a vizsgálat további lépést tett annak feltérképezésére, hogy az egészségesnek tűnő emberek esetében mi jelezheti előre a szívbetegségeket.” – mondta Dr. David Meyerson, a Baltimore-i Johns Hopkins Bayview Medical Center kardiológusa és az Amerikai Kardiológiai Társaság szóvivője.

„A szív-érrendszeri kockázatok felmérésekor nem minden orvos kérdez rá, hogy milyen az alvás időtartalma és minősége, pedig lehet, hogy szükséges lenne.” – mondta Dr. Meyerson.

A vizsgálat azonban nem igazolt egyértelmű ok-okozati összefüggést a rossz minőségű alvás és a potenciális szívproblémák között.

A kutatásban több, mint 47.000 fiatal és középkorú felnőtt vett részt, akik kitöltötték az alvás minőségére vonatkozó kérdőívet, majd olyan vizsgálatokban vettek részt, ami felméri az artériák rugalmasságát, illetve azonosítja az artériák falában lévő kalcium tartalmú lerakódásokat.

 

 

A vizsgálat igazolta, hogy azoknál a résztvevőknél, akik:

  • napi 5 óránál kevesebbet alszanak, 50%-kal több kalcium lerakódás volt az erekben, mint azoknál, akik napi 7 órát alszanak.
  • napi 9 órát vagy még több időt töltenek alvással, 70%-kal több kalcium volt az erekben, mint azoknál, akik napi 7 órát alszanak.
  • rossz minőségű alvásról számoltak be, 20%-kal több kalciumot találtak az erekben azokhoz képest, akik jól alszanak.

„Mivel a kutatásban látszólag egészséges, fiatal és középkorú férfiakat, illetve nőket vizsgáltunk, akiknek nem volt komolyabb betegségük, ezért nem valószínű, hogy más egészségügyi problémák meg tudnák magyarázni az rossz alvás és a szívbetegségek korai jelei közötti összefüggést.” – mondta Dr. Kim.

„Az orvosok még nem tudják pontosan, hogy a megfelelő minőségű alvás hogyan járulhat hozzá a szív egészségéhez.” – mondta Dr. Meyerson, illetve Dr. Mark Urman, a Los Angeles-i Cedars-Sinai Heart Institute kardiológusa.

Az alvás során metabolikus változások történnek, felszabadulnak bizonyos hormonok, regenerálódik a szervezet és az agy is „felfrissülhet”. Ezek a folyamatok hatással vannak a vérnyomásra, a vércukorszintre, a gyulladásos folyamatokra, a stressz hormonok felszabadulására és még számos olyan tényezőre, amelyek növelhetik a szívbetegségek kockázatát.

„Tudjuk, hogy a szervezetünknek szüksége van a feltöltődésre.” – mondta Dr. Urman, majd hozzátette, hogy a rossz minőségű alvást már korábban is összefüggésbe hozták a cukorbetegséggel és az elhízással, amelyek a szívbetegségek kockázatát növelik.

„A minőségi alvásra úgy kellene tekintenünk, mint a „szívbarát életmód” egyik tényezőjére.”

„A szívbetegségek elkerülésében a rendszeres testmozgás és a megfelelő táplálkozás mellett jelentős szerepe van a jó minőségű, rendszeres éjszakai alvásnak is.”

„Ha valaki javítani szeretné az alvás minőségét, annak az esti órákban be kellene sötétítenie a nappaliban vagy a hálószobában és minden nap ugyanakkor kellene lefeküdnie.”

„Szintén fontos kiemelni, hogy a lefekvést megelőzően már ne használják az elektromos média eszközeit, illetve azok, akik rosszul alszanak, ne fogyasszanak koffein tartalmú italokat az ebédet követően.” – mondta Dr. Kim.

A vizsgálat eredményeit az Amerikai Kardiológiai Társaság folyóiratának, az Arteriosclerosis, Thrombosis and Vascular Biology című lapnak a szeptemberi számában tették közzé.

 

Forrás:http://noinetcafe.hu

Címkék: alvás egészség

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu