Egészség: Fuss, hogy fiatal maradj!

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3745 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1234 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3745 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1234 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3745 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1234 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3745 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1234 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 Ha eddig még nem tetted volna, legfőbb ideje, hogy felvedd a futócipőt! Ez a legjobb fiatalító sport.

A futás a legjobb módszer a szív- és érrendszer egészségének megőrzésére. Ha hetente három-négyszer fél órát futsz, sokkal kitartóbb és teherbíróbb leszel. Néhány hónapnyi futás után a szíved megerősödik, teljesítménye nő, ez pedig negyven százalékkal csökkenti a szívinfarktus kialakulásának kockázatát. Már néhány percnyi kocogás után érzed, hogy felélénkülsz, és hosszú távon nő az önbizalmad is. Nem mellékesen könnyebben szabadulhatsz meg fölös kilóidtól, és a fiatalságodat is eredményesebben megőrizheted.

Hogyan kezdj hozzá?

Ha most próbálkozol először, akkor csak fokozatosan emeld a szervezetedre nehezedő terhelést! Negyvenen felül akkor is tanácsos elmenni előtte orvosi vizsgálatra, ha egyébként teljesen egészségesnek érzed magad. Kezdetnek megteszi a harmincperces, jó ütemű séta. Ha ezzel már jól boldogulsz, váltogass egypercnyi kocogást ötpercnyi sétával, majd egyre hosszabb gyaloglást helyettesíts futással! A kocogás tempóját is lassan emeld, amíg futás nem lesz belőle!

Futás közben

Néhány hét is beletelik, amíg túljutsz a kezdeti nehézségeken. Ha ezt elérted, nagy valószínűséggel nem szoksz le többet a futásról. Amikor már nem számítasz kezdőnek, nekiláthatsz növelni a sebességet, fejleszteni a kitartást és az erőt.

Sebesség

Az egyik leghatásosabb módszer, ha játszol a sebességgel (svéd neve fartlek). Ilyenkor a futó egy bizonyos szakaszon felgyorsít, majd lelassít, és kipiheni magát, hogy legyen ereje a következő szakaszon megint gyorsítani. Ez nagyon teherbíróvá teszi a szív- és keringési rendszert.

Lépcsők

A lépcsőn futás növeli a kitartást, az erőt, és hihetetlenül jó edzés a lábad számára. Fuss fölfelé, egyesével vagy kettesével véve a lépcsőfokokat!

Fölfelé a lejtőn

Ha fölfelé futsz az emelkedőn, nemcsak a szívednek és az ereidnek teszel jót, hanem a súlyod is csökken. Ügyelj a fokozatosságra, inkább kocogj hegynek fel, lefelé pedig sétálj!

Hasznos tanácsok

A következő tanácsok segítségével csökkentheted a sérülés veszélyét, és eredményesebbé teheted az edzést.

  • Futás közben a hátad legyen egyenes, a fejed legyen egy vonalban a gerinceddel!
  • Ügyelj a helyes légzésre! Próbáld megőrizni azt a ritmust, hogy három-négy lépés alatt belélegzel, majd három-négy lépés alatt kilélegzel!
  • Ne feledkezz meg a karodról! A két kar a lábunk ellensúlyaként szolgál, ha nem mozgatod őket, az egész tested kibillen az egyensúlyából. A könyöködet tartsd enyhén behajlítva, minden mozgás a vállízületből induljon ki!
  • Tartsd lazán a válladat, a felhúzott váll rontja a kar mozgását, és görcsössé teszi a nyak- és vállizmokat.
  • Az ujjaidat tartsd lazán behajlítva! Ha ökölbe szorítod a kezed, futás közben megfeszülnek a karizmok.
  • Ügyelj rá, hogy elsőként a sarkad érjen földet, majd a talpadon gurulj előre a lábujjaidra!
  • A teljes talpad érintse a földet, ne csak a külső vagy belső szegélye, mert ez megnöveli a boka- és térdsérülések veszélyét!

Hogyan válassz futócipőt?

A futócipő alapvető követelménye, hogy méretben illeszkedjen a lábadra, és kényelmes legyen. Hogy ki mit tart kényelmesnek, döntés kérdése, de olyan cipőt keress, amelyikben jó egy centi hely van a nagylábujjad és a cipő orra között, és minden lábujjad jól elfér! Futás közben a sarkad ne csússzon hátra! Ha ilyen a cipő, ne vedd meg!

Cipővásárláshoz vidd magaddal a futáshoz használt zoknidat, és azzal próbálj! A nem megfelelő zokni megváltoztatja a cipő illeszkedését. Mind a két lábadra próbáld fel a cipőt akkor is, ha úgy gondolod, tudod a méretedet!

Edzéstippek

 

A távot és az edzésidőt oszd be rövidebb szakaszokra, különösen ha még kezdő vagy!

Ne aszfalton, inkább természetes talajon fuss, ez kevésbé terheli meg a lábat.

Ha fokozod a tempót, ügyelj rá, hogy a karod erőteljesebben mozogjon, mint a lábad!

http://www.otvenentul.hu/szepseg/35592

Címkék: egészség fiatalság futás sport életmód

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Háló Lénárdné üzente 8 éve

Ez az edzésmód is elnyerte tetszésemet, annak ellenére, hogy én nem nagyon "futkározhatok", hat trombozissal a hátam mögött....
Hosszú, kicsit gyorsított, rendszeres séta azonban kimondottan jót tesz a vérkeringésnek, amit minden lábfájós," betegecske" lábúnak ajánlok, --idősebb korúaknak is,- és valamilyen szivbetegségben szenvedőknek is hasznára válhat.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 8 éve

Régebben én is eljártam a barátnőmmel, de sajnos azóta elköltözött, és egyedül már nem jelent számomra olyan kikapcsolódást, bár tudom, nagyon egészséges...

Válasz

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu