Egészség: Fuss, hogy fiatal maradj!

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3752 fő
  • Képek - 751 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1267 db
  • Fórumtémák - 116 db
  • Linkek - 2784 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3752 fő
  • Képek - 751 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1267 db
  • Fórumtémák - 116 db
  • Linkek - 2784 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3752 fő
  • Képek - 751 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1267 db
  • Fórumtémák - 116 db
  • Linkek - 2784 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3752 fő
  • Képek - 751 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1267 db
  • Fórumtémák - 116 db
  • Linkek - 2784 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 Ha eddig még nem tetted volna, legfőbb ideje, hogy felvedd a futócipőt! Ez a legjobb fiatalító sport.

A futás a legjobb módszer a szív- és érrendszer egészségének megőrzésére. Ha hetente három-négyszer fél órát futsz, sokkal kitartóbb és teherbíróbb leszel. Néhány hónapnyi futás után a szíved megerősödik, teljesítménye nő, ez pedig negyven százalékkal csökkenti a szívinfarktus kialakulásának kockázatát. Már néhány percnyi kocogás után érzed, hogy felélénkülsz, és hosszú távon nő az önbizalmad is. Nem mellékesen könnyebben szabadulhatsz meg fölös kilóidtól, és a fiatalságodat is eredményesebben megőrizheted.

Hogyan kezdj hozzá?

Ha most próbálkozol először, akkor csak fokozatosan emeld a szervezetedre nehezedő terhelést! Negyvenen felül akkor is tanácsos elmenni előtte orvosi vizsgálatra, ha egyébként teljesen egészségesnek érzed magad. Kezdetnek megteszi a harmincperces, jó ütemű séta. Ha ezzel már jól boldogulsz, váltogass egypercnyi kocogást ötpercnyi sétával, majd egyre hosszabb gyaloglást helyettesíts futással! A kocogás tempóját is lassan emeld, amíg futás nem lesz belőle!

Futás közben

Néhány hét is beletelik, amíg túljutsz a kezdeti nehézségeken. Ha ezt elérted, nagy valószínűséggel nem szoksz le többet a futásról. Amikor már nem számítasz kezdőnek, nekiláthatsz növelni a sebességet, fejleszteni a kitartást és az erőt.

Sebesség

Az egyik leghatásosabb módszer, ha játszol a sebességgel (svéd neve fartlek). Ilyenkor a futó egy bizonyos szakaszon felgyorsít, majd lelassít, és kipiheni magát, hogy legyen ereje a következő szakaszon megint gyorsítani. Ez nagyon teherbíróvá teszi a szív- és keringési rendszert.

Lépcsők

A lépcsőn futás növeli a kitartást, az erőt, és hihetetlenül jó edzés a lábad számára. Fuss fölfelé, egyesével vagy kettesével véve a lépcsőfokokat!

Fölfelé a lejtőn

Ha fölfelé futsz az emelkedőn, nemcsak a szívednek és az ereidnek teszel jót, hanem a súlyod is csökken. Ügyelj a fokozatosságra, inkább kocogj hegynek fel, lefelé pedig sétálj!

Hasznos tanácsok

A következő tanácsok segítségével csökkentheted a sérülés veszélyét, és eredményesebbé teheted az edzést.

  • Futás közben a hátad legyen egyenes, a fejed legyen egy vonalban a gerinceddel!
  • Ügyelj a helyes légzésre! Próbáld megőrizni azt a ritmust, hogy három-négy lépés alatt belélegzel, majd három-négy lépés alatt kilélegzel!
  • Ne feledkezz meg a karodról! A két kar a lábunk ellensúlyaként szolgál, ha nem mozgatod őket, az egész tested kibillen az egyensúlyából. A könyöködet tartsd enyhén behajlítva, minden mozgás a vállízületből induljon ki!
  • Tartsd lazán a válladat, a felhúzott váll rontja a kar mozgását, és görcsössé teszi a nyak- és vállizmokat.
  • Az ujjaidat tartsd lazán behajlítva! Ha ökölbe szorítod a kezed, futás közben megfeszülnek a karizmok.
  • Ügyelj rá, hogy elsőként a sarkad érjen földet, majd a talpadon gurulj előre a lábujjaidra!
  • A teljes talpad érintse a földet, ne csak a külső vagy belső szegélye, mert ez megnöveli a boka- és térdsérülések veszélyét!

Hogyan válassz futócipőt?

A futócipő alapvető követelménye, hogy méretben illeszkedjen a lábadra, és kényelmes legyen. Hogy ki mit tart kényelmesnek, döntés kérdése, de olyan cipőt keress, amelyikben jó egy centi hely van a nagylábujjad és a cipő orra között, és minden lábujjad jól elfér! Futás közben a sarkad ne csússzon hátra! Ha ilyen a cipő, ne vedd meg!

Cipővásárláshoz vidd magaddal a futáshoz használt zoknidat, és azzal próbálj! A nem megfelelő zokni megváltoztatja a cipő illeszkedését. Mind a két lábadra próbáld fel a cipőt akkor is, ha úgy gondolod, tudod a méretedet!

Edzéstippek

 

A távot és az edzésidőt oszd be rövidebb szakaszokra, különösen ha még kezdő vagy!

Ne aszfalton, inkább természetes talajon fuss, ez kevésbé terheli meg a lábat.

Ha fokozod a tempót, ügyelj rá, hogy a karod erőteljesebben mozogjon, mint a lábad!

http://www.otvenentul.hu/szepseg/35592

Címkék: egészség fiatalság futás sport életmód

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Háló Lénárdné üzente 10 éve

Ez az edzésmód is elnyerte tetszésemet, annak ellenére, hogy én nem nagyon "futkározhatok", hat trombozissal a hátam mögött....
Hosszú, kicsit gyorsított, rendszeres séta azonban kimondottan jót tesz a vérkeringésnek, amit minden lábfájós," betegecske" lábúnak ajánlok, --idősebb korúaknak is,- és valamilyen szivbetegségben szenvedőknek is hasznára válhat.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 10 éve

Régebben én is eljártam a barátnőmmel, de sajnos azóta elköltözött, és egyedül már nem jelent számomra olyan kikapcsolódást, bár tudom, nagyon egészséges...

Válasz

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu