Egészség: Előzzük meg a tavaszi fáradtságot!

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3742 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1219 db
  • Fórumtémák - 113 db
  • Linkek - 2617 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3742 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1219 db
  • Fórumtémák - 113 db
  • Linkek - 2617 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3742 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1219 db
  • Fórumtémák - 113 db
  • Linkek - 2617 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3742 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1219 db
  • Fórumtémák - 113 db
  • Linkek - 2617 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

network.hu

 

Itt a tavasz, és az öröm, valamint izgatottság mellett egy kis fáradtságot is érezhetünk. A tavaszi fáradtság teljesen természetes jelenség, melyet már az ősidők óta ismernek. A jó hír, hogy sokat tehetünk annak érdekében, hogy megelőzzük, és az egészséges életmódot élőket kevésbé érintheti a tavaszi energiavesztés.

 

A tavaszi fáradtság jelei, ha aluszékonyabbak vagyunk, mint máskor, enerváltnak, álmosnak, esetleg letörtnek érezzük magunkat. Mindez kicsit ellentmond annak, hogy a természet már éppen ébredezik: kezd jobbra fordulni az idő, és éledeznek a növények. Így hát még kevésbé értjük, hogy mi lehet a probléma forrása. A tavaszi fáradtság hátterében az alvási és a boldogsághormon neveken becézett melatonin és szerotonin hormonok tavasz évszak szerinti ingadozása áll. Emiatt semmi rendellenes nincs abban, ha valaki a tavaszi fáradtság jeleit tapasztalja magán.

 

Az alábbi tippek segítenek abban, hogy tavasszal is energikusabb lehessen!

 

1. Az alvás nem feltétlenül segít

A tavaszi fáradtságnak az a furcsa tulajdonsága van, hogy nem segít rajta a túl sok alvás, hanem még inkább levesz bennünket a lábunkról. Természetesen szó sincs arról, hogy ajánlott lenne a kevés alvás. Sőt, ebben az időszakban még inkább oda kell arra figyelni, hogy meglegyen a számunkra elegendő éjszakai alvásmennyiség. A „túlalvás” viszont nem fog minket energikusabbá tenni, így fáradtság ide vagy oda, nem a megötszörözött mennyiségű alvás oldja meg a helyzetet.

 

2. Az étkezés a kulcs

Nagyon sok múlik azon, hogy hogyan táplálkozunk ebben az időszakban, amikor a téli időszak már lemerítette a vitamin- és tápanyag-tartalékainkat, az újabb éves adagból pedig még nem tudtunk feltankolni. Ezen időszakban különösen fontos, hogy vitamindús és egészséges ételeket fogyasszunk, együnk sok szezonális zöldséget és gyümölcsöt. Ezeket ugyanis úgy alkotta meg a természet, hogy segítsen bennünket az energiaszerzésben. Ideje elhagyni a téli ételeket, a zsíros, húsos, nehéz menüt cseréljük frissítőbbre!

 

3. Mozgásra fel!

Noha a sport alapvetően lefáraszt bennünket, összességében mégis olyan anyagokat termel a szervezetben, melynek révén nemcsak fittebbek, hanem energikusabbak is lehetünk. Ebben is a fordított logika érvényesül, ha tavaszi fáradtságról van szó: a fárasztó sport pont hogy segít az általános fáradtság leküzdésében.

 

4. Víz és oxigén

Nagyon fontos, hogy elegendő mennyiségű folyadékot, főleg tiszta vizet fogyasszunk ebben az időszakban, ez ugyanis felfrissít bennünket, valamint segíti a sejtjeinket a megújulásban, és a szervezeten belüli egyensúly megteremtésében. Ezen kívül mindig gondoskodjunk róla, hogy megfelelő mennyiségű oxigénhez jussunk: szellőztessünk rendszeresen, és legyünk minél többet a szabadban olyan helyen, ahol tiszta, oxigéndús levegőt szippanthatunk.

 

5. Ne fogjunk rá mindent…

A tavaszi fáradtság létezik, de nem ez minden baj okozója. Ne fogjuk hát rá minden egyébként is létező problémánkat, mert akkor átvágjuk magunkat vele. Ha negatív környezetben élünk, vagy dolgozunk, akkor egyértelmű az energiavesztés, és annak nem a tavaszi fáradtság az okozója… Tehát törekedjünk arra, hogy inspiráló környezetben és tevékenységekkel lássuk el magunkat, akkor a szezonális fáradtság tünetei is kevésbé érintenek majd minket.

 

6. Új dolgok és tervek

A tavaszi fáradtságra nem gyógyszer kell, valamint alvás, hanem inkább új életesemények, dolgok, amelyeknek tényleg örülni tudunk, valamint olyan tervek, amelyek éberen tartanak bennünket, és ösztönöznek. Például rendezzük át a lakást, helyezzünk el tavaszi dekorációt, valósítsunk meg régóta halogatott dolgokat, vagy tervezzük meg a nyaralást. Ezek mind-mind feldobják az embert, és nem hagyják „lesüllyedni”. 

 

Forrás:http://hajraegeszseg.hu

 

Címkék: egészség fáradtság tavasz

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu