Egészség: Hogyan érdemes tavasszal megújulni?

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3745 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1234 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3745 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1234 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3745 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1234 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3745 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1234 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 

Tavaszra a szervezet vitamintartalékai kimerülnek, ami nem csak frissességeden, de a hajadon, kezeden is meglátszik. Hogyan újulj meg külsőleg-belsőleg egyaránt?

 

Mire jön a tavasz, a hosszú, hideg tél, a sötét nappalok, a mindenhol ránk leselkedő vírusok szinte teljesen kimerítik a szervezetet. A kimerültség nemcsak a külsőnkön látszik meg, hanem állóképességünkön is megérezzük.

Mire van szüksége szervezetednek?

Ahelyett, hogy a gyógyszertárba mennél multivitamint vásárolni, irány a piac! A különféle, megfelelően elkészített zöldségekkel és gyümölcsökkel ugyanis legalább olyan jól pótolhatod a télen elvesztett vitaminokat. Igaz, alapvető vitamintartalmukra nem lehetsz befolyással – hiszen azt a termelés és tárolás körülményei határozzák meg –, de az elkészítéssel igen. Fogyassz belőlük minél többet nyersen, minthogy a konyhai eljárásokkal csak veszítenek értékükből.

 

Az ilyenkor szokásos citrusfélék mellé mindenképpen vegyél céklát és káposztát is. A káposztában sok a C-vitamin, rosttartalmának köszönhetőn pedig serkenti az emésztést. Emellett jó káliumforrás is, ráadásul nagyon alacsony az energiatartalma. Lehetőleg ezt is nyersen, legfeljebb savanyítva fogyaszd, keverd salátába, vagy rágcsáld el a tévé előtt. A cékla nagyon erős vérképző és bőséges káliumforrás, így segíti a vörösvérsejtek regenerálását, szaporodását, de az izmok erősödéséhez, az állóképesség növeléséhez is hozzájárul.

További tavaszi megújító tippek

 

  • Igyál naponta legalább 2 liter vizet, hogy belülről is hidratáld magad: a megemelt mennyiségű vízfogyasztást azonnal érezni fogod a bőrödön, hajadon, de még körmeiden is.
  • Egyél minél több E-vitaminban gazdag ételt, hiszen az E-vitamin bizonyítottan lassítja az öregedést. Tegyél a salátáidba olajos magvakat, fogyassz több tejterméket, és ne feledkezz meg a gabonacsírákról sem!
  • Egyél minden reggel zabpelyhet, hiszen magas B-vitamin-tartalmának köszönhetően segíti a bőrsejtek fejlődését.

 

Hogy visszaállítsd a szervezet természetes egyensúlyát, és tested ne merüljön le teljesen, fontos, hogy – ahogy a lakást is – alaposan takarítsd ki. A tavaszi tisztítókúrák, böjtök alkalmasak erre.

Mire van szüksége a hajadnak?

A tavasz a haj számára a vitaminokkal való feltöltődés és a nyári megpróbáltatásokra való felkészülés időszaka. Hiszen ahogy egyre több szívet melengető napsugár éri hajadat, egyre több UV sugárnak van kitéve – ám erről a legtöbben hajlamosak vagyunk elfeledkezni! A nap, a medence, a tenger, a sok izzadás, az állandó szabad levegő bizony erősen kiszárítja és roncsolja a hajat, amely nyár végére fénytelenné és rugalmatlanná válik, ha nem töltöd fel előre a szükséges vitaminokkal és ásványi anyagokkal.

Használj kúraszerűen pakolást. Ehhez megfelel a kedvelt samponod balzsamja is, melyet tíz mosáson keresztül hagyj a hajadon legalább öt percig. De készíthetsz otthoni pakolásokat is, melyekkel, ha csupa természetes és friss hozzávalót használsz, biztosan kiváló minőséget érsz el.

Kattints ide, és nézd meg káprázatos házipakolás-receptjeinket!

Mire van szüksége a kezednek?

A hideg és száraz levegő nagyon megviseli a kezet, mellyel a legtöbben egyébként is hajlamosak vagyunk mostohán bánni, pedig az ápolt körmök és az egészséges bőr nélkülözhetetlenek a szép megjelenéshez. Zuhanyozás közben alaposan dörzsöld át a kezed is luffaszivaccsal, hogy ujjaidról és kézfejedről eltüntesd az elhalt hámréteget. Ezután alaposan masszírozd át regeneráló kézkrémmel, és húzz rá éjszakára pamutkesztyűt.

Ahogy sütni kezd a nap, válts a hagyományos kézkrémről UV-szűrősre. Így lassíthatod kezed öregedését – néha használj öregedésgátló krémeket.

Milyen színű a körmöd?

 

A körmök természetes színe árulkodik egészségi állapotodról, ezért érdemes rendszeresen szemügyre venned.

  • Piros köröm – vérnyomásod jó, szíved és vérkeringésed erős, így szerveid vérellátása megfelelő.
  • Sötétpiros – a sötétpiros körmök utalhatnak magas vérnyomásra, ezt mindenképpen ellenőriztesd.
  • Kék körmök – ha nem azért kék a körmöd, mert fázol, érdemes elmenned egy általános kivizsgálásra, hiszen a kék köröm utalhat alacsony vérnyomásra, vashiányra vagy nem kielégítő oxigénellátásra.

 


http://www.otvenentul.hu/tavasz/15621

Címkék: egészség megújúlás tavasz

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu