Egészség: 6 buta tévhit az étkezésről

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3750 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1255 db
  • Fórumtémák - 116 db
  • Linkek - 2739 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3750 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1255 db
  • Fórumtémák - 116 db
  • Linkek - 2739 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3750 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1255 db
  • Fórumtémák - 116 db
  • Linkek - 2739 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3750 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1255 db
  • Fórumtémák - 116 db
  • Linkek - 2739 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 

Te is úgy gondoltad eddig, hogy csak akkor szabad enni, ha éhség gyötör, vagy hogy örökre búcsút inthetsz a narancsbőrnek? Íme, hat közkeletű tévhit, melyet most leleplezünk.

 

1. tévhit: Csak  akkor egyél, mikor éhes vagy

Bár úgy gondolnánk, hogy felesleges akkor enni, mikor épp nem vagyunk éhesek, a rendszeres étkezéssel jóval több kalóriát tudunk megspórolni, mint ahogy azt gondolnánk. Sok ember például kihagyja a reggelit, mivel nem éhes, de délre rátör a farkaséhség, ezért jóval több ételt habzsol be, mint amennyire szüksége lenne. Ha betartod, hogy 4-5 óránként eszel valamit (mondjuk nem csokit, hanem joghurtot vagy gyümölcsöt), azzal a vércukrodat is szinten tartod, és elkerülöd azt, hogy este kiéhezve kipakold az egész hűtőt.

2. tévhit: Nincsen „rossz” étel, csak módjával kell fogyasztani

Bizonyára te is sokszor hallottad már, hogy nincs rossz étel, csak nem megfelelő diéta. Ez részben igaz, de lássuk be, egy zacskó chips semmiképpen nem nevezhető egészségesnek, még ha csak pár szemet is csipeget belőle az ember. Ami ugye lehetetlen, mivel ezekben a nassokban pont az az alattomos, hogy etetik magukat, így, ha valaki nekilát, szinte lehetetlen megállni, hogy ne nyúljon a következő falatért. Nem azt mondjuk, hogy olykor ne engedj meg magadnak egy kis bűnözést, de, ha mindenképp egy kis nasira vágysz, válaszd az egészségesebb variációt, például almachipset.

3. tévhit: Az egészséges étel drága

Egy kis ügyeskedéssel az egészséges étrend olcsóbban kijön, mintha egy gyorsétkezdében rendeznéd le az ebédedet. A gyümölcsök, zöldségek például jóval olcsóbbak, mintha vennél egy kiló marhaszeletet. A gabonaféléknél pedig első blikkre úgy tűnik, a teljes kiőrlésű termékek (például kenyér) drágábbak, de ezek az élelmiszerek, amellett, hogy egészségesebbek, jobban el is telítenek, így kevesebbet fogsz belőlük fogyasztani, mint hagyományos társaikból. Őrizd meg a számlákat, és a hó végén máris láthatod a különbséget a kettő között.

4. tévhit: Bizonyos diéták megszüntetik a narancsbőrt

Sajnos ez nincs így. A narancsbőr végleges eltüntetése  a cégek marketingfogása legtöbbször. A cellulitisz, ha már egyszer megtelepedett rajtad, nincs az a diéta, krém, mely utólag makulátlanul eltüntetné. A legjobb, amit tehetsz, hogy az eddigi étrendedről áttérsz az egészséges, alacsonyabb szénhidrát-tartalmú táplálkozásra, és rendszeressé teszed a mozgást az életedben. Így a cellulitisz zsírsejtjeit ugyan végleg nem tünteted el, de látványos javulást tudsz eredményezni a combodon.

5. tévhit: Amikor edzel, a szervezetednek extra mennyiségű fehérjére van szüksége

Egy normál edzésnél a szervezetednek kábé akkora mennyiségű fehérjére van szüksége, mely egy átlagos nagyságú krumpliban megtalálható. Az átlagos napi fehérjebevitel egy felnőttnél 77,6 gramm. Természetesen a versenysportban ez másképp van, de egy átlagos edzésnél nincs szükséged többlet fehérjére.

6. tévhit: Zsírra azért van szükségünk, hogy telítettnek érezd magad

A zsír az élelmiszerek azon összetevője, melyet leglassabban emészt meg a gyomor, így évekig az volt az elfogadott nézet, hogy a zsírosabb ételektől gyorsan és tartósan eltelítődsz. A legújabb kutatások viszont ezt megcáfolták, mivel a fehérje az, mely tartósan képes telítettség érzetet kiváltani. Sőt, köztudott, hogy egy gramm fehérje fele annyi kalóriát tartalmaz, mint ugyanennyi mennyiségű zsír.

 

Vágó Boglárka
2011. 02. 11.

 

http://www.wellnesscafe.hu/dieta/2011-1/6-buta-tevhit-az-etkezesrol

 

.

Címkék: az étkezés egészség táplálkozás tévhit

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Takács Betti üzente 8 éve

Kedves Boglárka, tényleg nagyon tanulságos, talán csak annyit tennék hozzá, hogy 3-4 óránként ennék és hogy milyen fehérjére van az embernek szüksége. Mivel mindenevő faj vagyunk, kétszer annyi növényi eredetü fehérjére van szükségünk, mint állatira - különben sok salakanyaggal is meg kell küzdenünk.
üdvözlettel Betti

Válasz

Nagy Szaffina üzente 8 éve

Ez így igaz!

Válasz

Háló Lénárdné üzente 8 éve

Boglárka, nagyon jó és tanulságos ez az írás, köszönöm szépen !!!!! Ica

Válasz

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu