Egészség: Így lehet elkerülni a munkahelyi hátfájást

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3745 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1234 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3745 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1234 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3745 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1234 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3745 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1234 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

network.hu

 

 

Jó okkal nevezik a hátfájást századunk betegségének. S abban, hogy ez így van igencsak ludas az asztali számítógép. Az ember, ha nem forgathatja is fel fenekestül a munkahelyét, néhány szempontot érvényesíthet gerincének épsége érdekében.

A célszerűen kialakított munkahely egyik legfontosabb jellemzője az, hogy milyen testhelyzetben kell dolgozni egész álló nap. Kezdjük a székkel! Alapvető, hogy a szék állítható ülésmagasságú legyen. Úgy kell tudni beállítani, hogy ülés közben combja is az ülőfelületen támaszkodjék, ugyanakkor háta is teljes felületen érintkezzék a háttámlával, és mindehhez ne kelljen izmait megfeszítenie vagy kitekerednie.

A monitor és a billentyűzet szemben legyen, ne kelljen oldalt fordulnia. Így ülve, a talpaknak egész felületükkel a padlón kell nyugodniuk.

A monitor legyen szemmagasságban, ügyeljen arra, hogy ne kényszerüljön a fejét felszegni, se mélyen lehajtani. A képernyő ne legyen kartávolságnál közelebb. A billentyűzeten akkor kényelmes dolgozni, ha közben karja könyöknél derékszögben hajlik meg.

Ideális esetben a monitor síkja merőlegesen áll az ablak síkjára. Amikor pedig a természetes fény kevés, a helyiséget több forrásból eredő szórt fény világítsa meg.

Az egér külön figyelmet érdemel, kezelése közben ne kelljen kinyújtania, sem megfeszítenie a kezét. Érdemes használni a könyöktámaszt, és az egeret úgy beállítani, hogy csak a kézfej laza mozgatására legyen szükség ahhoz, hogy a teljes képernyő bármely pontját kényelmesen elérje.

A legcélszerűbben kialakított munkahelyen sincs kizárva, hogy az ott dolgozó akaratlanul és észrevétlenül kényelmetlen vagy egészségtelen testtartást vegyen fel. Ha tudja magáról, hogy szokása hosszan félkönyékre támaszkodni, keresztbe tett lábbal ülni, előre görnyedve túl közel hajolni a monitorhoz, akkor próbáljon meg odafigyelni erre.

De mert ez nem könnyű, helyes, ha elővigyázatosságból rendszeresen felkel az asztal mellől, sétál néhány lépést, és aztán folytatja a dolgát. Igyekezzen tudatosan váltogatni testhelyzetét minden lehetséges alkalommal... Ha úgy teszik: fészkelődjön.

Dolgoztassa az izmait: nyújtózkodjon néha, mozgassa meg az ujjait, a nyakát is, jobbra-balra forgatva, ingatva a fejét. Ezek a kis tornagyakorlatok igencsak hasznosak!

Rendszeresen rakjon rendet az íróasztalán. Észre sem veszi, de ha az asztal tele van pakolva, az munka közben kényelmetlen mozdulatokra, kényelmetlen testhelyzetbe kényszerítheti.

 

Forrás:50.plusz.hu

 

Címkék: egészség munkahelyi hátfájás

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu