Egészség: Gerincfájdalom: Hogy kerüld el?

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3750 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1255 db
  • Fórumtémák - 116 db
  • Linkek - 2739 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3750 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1255 db
  • Fórumtémák - 116 db
  • Linkek - 2739 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3750 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1255 db
  • Fórumtémák - 116 db
  • Linkek - 2739 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3750 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1255 db
  • Fórumtémák - 116 db
  • Linkek - 2739 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

Amióta csak a világon vagyunk, többnyire kemény, egyenletes talajon járunk. Gyakrannem jó lábbeliket hordunk, és végül, de egyáltalán nem utolsósorban, mozgásszegény életmódot folytatunk.

A mély hátizom és a hasizom a leggyengébb részünk. Sajnos az emberek 80%-a élete folyamán találkozik valamiféle gerincproblémával, gerincfájdalommal. A lehetséges okok között találunk olyat, amelyről nem tehetünk: őseink felegyenesedtek, később pedig, a technikai fejlődés következtében, lebetonoztunk mindent, így manapság jobbára egyenletes, kemény talajon járunk. Amit megtehetünk a fájdalom elkerülése érdekében, az az, hogy több testmozgást végzünk, sokat járkálunk mezítláb, és mindig jó minőségű lábbelit hordunk. Ezenfelül a nehezebb tárgyak emelésénél gondosan tartsuk be a következő szabályokat: mindig a láb behajlításával, a láb erejét kihasználva, a súlypontunk süllyesztésével emeljünk fel tárgyakat, és a hátunkat közben tartsuk végig egyenesen, minél inkább afüggőlegeshez közeli, megfeszített állapotban.A megfelelő testtartás kialakítására mindig nagy figyelmet kell fordítani. A rossz testtartás ugyanis nemcsak esztétikai, de egészségügyi problémát is okozhat.  

Az emberi gerincoszlop rendkívül bonyolult szerkezet. Összetettsége biztosítja, hogy a stabilitása mellett minden irányban meglehetősen tág mozgástartományban képesmozogni. A gerincnek fiziológiás görbületei is vannak: elölről nézve függőleges egyenes, oldalnézetben viszont meghatározott íveket ír le. Gerincünk úgynevezett „2 S” alakot formál. A homorulatokat kifózisnak (háti, keresztcsonti), a domborulatokat lordózisnak (nyaki, ágyéki) nevezzük.   Helyes testtartás = egészségesebb ízületek.  

A megfelelő testtartás kialakítására mindig nagy figyelmet kell fordítani. A rossz testtartás ugyanis nemcsak esztétikai, de egészségügyi problémát is okozhat. Akinek nem megfelelő a testtartása, annak a légző-, illetve keringési rendszere sem tud kellő hatékonysággal működni, valamint az ízületei is hamarabb elhasználódnak. Ráadásul, mivel a test statikai egyensúlya megváltozik, a fokozott ízületi kopás nemcsak a gerincoszlopon jelentkezik, hanem lefelé haladva a csípő-, a térd- és a bokaízületen, illetve a lábboltozaton is.  

Úszásnemek a problémák kezelésére:

Tölcsérmell: hátúszás

Tyúkmell: gyors-, pillangó- és mellúszás

Lapos hát: gyors- és pillangóúszás

Ágyéki fájdalmak: delfin lábtempó

Domború hát: hátúszás

Fokozott lordózis: hátúszás

Szkoliózis (oldalirányú elváltozás): hátúszás

Csípőficam: mellúszás

Általánosságban ezek a mozgásformák javasolhatók terápiás céllal, de természetesen konzultáljon mindenki az orvosával! A rossz testtartást sokszor észre sem veszik.  Fontos tehát, hogy szülőként, hozzátartozóként felhívjuk a figyelmet a rossz testtartás következményeire a családunk, a szeretteink körében, ugyanis az érintettek gyakran észre sem veszik a problémát! Például sok fiatal iskolás lánynál tapasztalható, hogy az éppen fejlődő nőiességük takargatása érdekében vesznek fel egészségtelen testtartást. Figyelmeztessük őket, hiszen fiatalkorban minden könnyebben és jobban korrigálható! 

 

Forrás:http://delina.hu

Címkék: egészség gerincfájdalom

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu