Egészség: Szív kímélő ételek

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3750 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1255 db
  • Fórumtémák - 116 db
  • Linkek - 2739 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3750 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1255 db
  • Fórumtémák - 116 db
  • Linkek - 2739 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3750 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1255 db
  • Fórumtémák - 116 db
  • Linkek - 2739 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3750 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1255 db
  • Fórumtémák - 116 db
  • Linkek - 2739 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Fábián Csilla & Barati Zsolt :
SZÍVVÉDŐ- TÁPLÁLKOZÁS SOROZAT A fejlett országokban a szívroham az egyik leggyakoribb halálozási ok. Az Egészségügyi Világszervezet adatai szerint a nyugati társadalomban előforduló évi 11 millió haláleset 25 százalékáért a szívinfarktus felelős. A szívbetegségek megelőzése érdekében első helyen áll az étkezési szokások módosítása, mint a leghasznosabb intézkedés. Mi a szívinfarktus? A szív a mellkas közepén, a két tüdőfél között elhelyezkedő, ököl nagyságú, izmos szerv. Feladata, hogy összehúzódásaival keringtesse a vért a szervezetben, hogy az oxigén és más létfontosságú anyagok minden sejthez eljussanak. A szívtől a test különböző szervei felé haladó ereket artériáknak, a szívhez visszatérőket pedig vénáknak nevezzük. Minden szervnek, minden szövetnek szüksége van megfelelő vérellátásra, ez alól a szív sem kivétel. A szívizmot három fő koszorúér látja el oxigéndús vérrel. Ha közülük akár egy is elmeszesedik, nem kell több, mint egy aprócska vérrög, hogy az artéria teljesen elzáródjon. Ilyen koszorúér-elzáródás következménye a szívinfarktus. Ilyenkor a vérellátás kiesése miatt a szívizom egy része elhal. Minél nagyobb a károsodott terület, annál veszélyesebb állapotot idéz elő. A vér koleszterin formájában szállítja a zsírt a szervezetben. A szakemberek jelentős része a magas koleszterinszintet tartja a szívinfarktus egyik legfontosabb kockázati tényezőjének. A magas koleszterinszint életkortól, nemtől, nemzetiségtől függetlenül bárkiben kialakulhat. Mivel nincsenek figyelmeztető jelei, mindaddig nem is szerezhetünk tudomást róla, míg vérvizsgálattal nem ellenőriztetjük. Étrendi módosításokkal hatékonyan csökkenthetjük a koleszterinszintet, így hosszú távon védekezhetünk a szívroham ellen. Ha a vér nagy mennyiségben tartalmaz lipoproteineket (a zsír részecskéi fehérjeburokkal együtt), a zsírlerakodások az artériákban hajlamosak felszaporodni. Ezek a zsírlerakódások az orvosi nyelvben atheroma néven ismeretesek. Leginkább az artériák elágazásainál képződnek atheromák, az áramló vér örvénylő mozgásából fakadóan. A szívizom vérellátását biztosító koszorúerekben kialakult súlyos atheroma akadályozza a véráramlást, s ebből származik az angina pectorisnak nevezett mellkasi fájdalom. Az atheroma jelenléte a vérrögök képződését is elősegíti.

Harc a koleszterin ellen:
o Együnk sovány húst, a látható zsírt vágjuk le róla. A vörös húsok zsírtartalma többnyire magasabb, mint a baromfihúsoké. Egy kivétel a vadhús, ami a marha- vagy bárányhúshoz viszonyítva soványabb. o Amennyire csak módunkban áll, fogyasszunk baromfit a vörös húsok helyett. o Együnk több halat. A zsíros halak, például a hering, a makréla, a tőkehal és a pisztráng főleg olyan telítetlen zsírokat tartalmaznak, amelyek védelmet nyújtanak a szívinfarktus ellen. o Napi étrendünkben legyen sok zöldség-gyümölcs. o Mérsékeljük tojás-és tejtermékfogyasztásunkat, különös tekintettel a sajtra, a zsírdús tejre, a tejszínre és a vajra. Válasszunk helyettük alacsony zsírtartalmú termékeket, fölözött vagy zsírszegény tejet, sovány túrót és joghurtot. o Fogyasszunk kevesebb csokoládét, cukrászsüteményt és linzert, helyette jó minőségű keserű csokoládét, persze abból is mértékkel. o Lehetőleg ne süssünk zsírban, olajban. A főzés, párolás, grillezés, a fóliában vagy szárazon sütés mind egészségesebb ételkészítési módok. o Ha mégis használunk olajat a főzéshez, tiszta növényi olaj legyen. A hidegen sajtolt, kevéssé finomított vagy finomítatlan olajok a legegészségesebbek.

SZÍVKÍMÉLŐ REGGELIK - :
----Zabból, búzából, kukoricából vagy rizsből készült, cukormentes vagy cukorszegény gabonapehely sovány tejjel, gyümölccsel és magvakkal. ----Korpás búza-vagy rozskenyér, illetve pirítós cukrozatlan dzsemmel. ----Friss gyümölcssaláta zsírszegény aludttejjel. ----Vegyes gyümölcskocsonya eperrel, zsírszegény joghurttal, fagylalttal és kevés mézzel. ----Aszalt gyümölcskeverék narancsgerezdekkel, zsírszegény aludttejjel vagy sajtkrémmel. ----Zabkorpából készült linzer friss gyümölccsel. ----Cukrozatlan müzli zsírszegény aludttejjel. ----Zabpehely fölözött tejjel, aszalt vagy friss gyümölccsel. ----Korpás kenyérből készült pirítós túróval és friss gyümölccsel. ----Palacsinta, édesítőszer nélküli almapürével és mézzel.

SZÍVKÍMÉLŐ EBÉDEK - :
----Friss zöldségből készült leves rozsos keksszel. ---Csirkesaláta szendvics (bőr nélkül) korpás búza- vagy rozskenyérrel. ---Csirke- vagy tonhalsaláta olívaolajjal vagy citromlével. ---Nyers vagy ízesített túróval, tonhallal és zsenge kukoricával, zsírszegény tejföllel töltött burgonya, mellé zöldségsaláta. ---Korpás búza- vagy rozskenyérből készült pirítós szardíniával és grillezett paradicsommal. ---Grillezett halkockák, vegyes salátával vagy párolt zöldséggel körítve. ---Csirkehússal vagy tonhallal és grillezett zöldséggel töltött pita. ---Grillezett makréla vagy hering, rajta párolt zöldséggel és zabkásával. ---Lencse- vagy babsaláta korpás kenyérrel és fejes salátával.

SZÍVKÍMÉLŐ VACSORÁK -:
---Főtt vagy roston sült lazac, pisztráng, párolt zöldséggel és héjában főtt újburgonyával. ---Haldarabok sütőben sült burgonyával és párolt zöldséggel. ---Főtt tészta, hozzá paradicsomszósz és olívaolajjal leöntött, szezámmaggal megszórt saláta. ---Csirkefalatkák barna rizzsel és párolt, leveles zöldséggel. ---Grillezett rákból készült kebab, salátával. ---Csirkefalatkák és nyers zöldségrudacskák, joghurt- vagy mogyoróvaj alapú szósszal. ---Grillezett zöldséggel, olívaolajos öntettel, barna rizzsel és salátakörítéssel. ---Korpás lisztből készült főtt tészta(lehetőleg értékes gabonából) mártással, ami gombát vagy tenger gyümölcsét és zsírszegény tejfölt tartalmaz. ---Korpás lisztbe forgatott, sült csuka vagy más fehér húsú hal, friss fűszerekkel ízesítve, hozzá grillezett paradicsom és párolt zöldségek. ---Kuktában főtt lencse vagy bab, párolt zöldségekkel.

További bejegyzések:
INGYENES személyi edző és táplálkozási tanácsadó! + Új közösségi oldal, 3D-s lehetőségekkel, nyeremények 1 milliárd HUF értékben
http://www.webstar.biz/?id=INTE-71EF-FC65

Címkék: szív kímélő ételek cukormentes cukorszegény zöldség reggeli ebéd vacsora

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

[Törölt felhasználó] üzente 9 éve

Köszönjük ezeket a szép recepteket. Mint mondom szépeket, mert sajnos ezek közül nekem egyik sem izlik. Bizony sokan vagyunk így.
Szerintem a lényeg az ételek mennyiségében rejlik, amit zsirszegényen készítünk el, s sohasem felejtjük el, hogy naponta gyümölcsöt kell enni, s hogy minden húsos ebédhez kell párolt zöldség vagy saláta.
S utóételként a sajátkezüleg gyártott gyümölcsjoghurt (50 % joghurt, 50 % gyümölcs) is megteszi.
Vacsora nálam nincs, csak 1 alma, vagy joghurt.
Sajnos többre nem vagyok hajlandó, nem tudom rávenni magamat.

Válasz

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu