Egészség: Kínoz a gyomorégés!

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3743 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1209 db
  • Fórumtémák - 112 db
  • Linkek - 2596 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3743 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1209 db
  • Fórumtémák - 112 db
  • Linkek - 2596 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3743 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1209 db
  • Fórumtémák - 112 db
  • Linkek - 2596 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3743 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1209 db
  • Fórumtémák - 112 db
  • Linkek - 2596 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 De segíthetsz magadon, ha gondosan válogatod össze, ami a tányérodra kerül. Olvasd el a dietetikus tanácsait, és próbáld ki a receptet!


A gyomor- és nyelőcsőégés kellemetlen tünetei sok kismamánál jelentkeznek.Ennek egyik oka az, hogy a termelődő sárgatesthormon elernyeszti a gyomor és a nyelőcső közötti záróizmot, s ezzel utat enged a visszaáramló gyomorsavnak. A másik ok az lehet, hogy a növekvő méh nyomja a rekeszizmot, amely így az eddig függőleges gyomrot szinte vízszintes helyzetbe hozza. A gyomor helyzetváltozása - leginkább az esti lefekvés idején - emésztési panaszokat, gyomorégést, böfögést, hányingert okoz. 


A terhesség vége felé, amikor már az alsó bordákra is nyomás nehezedik, a tünetek különösen felerősödhetnek. Érdemes naponta ötször-hatszor keveset enni, így elkerülhető a nagyobb mennyiségű gyomorsav termelődése. A folyékony vagy pépes ételek nem kötik meg a savat, gyorsan áthaladnak a gyomrunkon, ezért célszerű szilárdabb állagú ételt enni. 

A savlekötésben a keményítő- és fehérjetartalmú élelmiszerek a leghatékonyabbak, így az étrend alapját zöldség- és főzelékfélék, burgonya, barna rizs, durumtésztafélék, teljes kiőrlésű kenyér és sovány húsok képezzék. A hevített zsírokban, olajokban gyomornyálkahártyát izgató termékek keletkeznek, ezért inkább sütőben süssünk. Az erős, csípős fűszereket is kerüljük. A folyadékot csak kis kortyokban, egyszerre kis mennyiségben vegyük magunkhoz. Az erős fekete és zöld tea, a kávé és a szénsavas üdítők fogyasztása fokozza a gyomorégést.

Angyali tipp 
Naponta kétszer-háromszor fél deci Salvus víz fogyasztása enyhítheti a panaszokat. Oldja a felhalmozódott nyákot és tisztítja a gyomornyálkahártyát, de a burgonya frissen préselt leve is jótékony lehet savtúltengés esetén. Héjában főtt krumpliból is fogyaszthatunk naponta egy-két alkalommal, vagy panasz esetén ropogtassunk puffasztott rizst, kölest.


Az Angyalok Konyhája ajánlata:
Tárkonyos zöldségragu kölesropogóssal
Hozzávalók négy személynek
30 deka köles
30 deka sárgarépa
20 deka karalábé
20 deka karfiol
10 deka zeller
egy nagyobb fej vöröshagyma
olívaolaj
tengeri só
petrezselyemzöld
esetleg 10 deka tört, hántolt napraforgómag
tárkony


A finomra vágott vöröshagymát kevés olajon megfuttatjuk. Hozzáadjuk a szeletekre vágott sárgarépát, zellert, karalábét, a rózsáira szedett kelvirágot. Fűszerezzük sóval, tárkonnyal, majd kevés vizet aláöntve majdnem puhára pároljuk. A kölest másfélszeres mennyiségű sózott, forrásban lévő vízbe tesszük, felforraljuk, lefedjük, és a tűzről levéve tíz percig duzzasztjuk, hogy jó puha legyen. A kölest megkeverjük, hozzáadjuk a finomra vágott petrezselymet és esetleg a napraforgómagot. Összegyúrjuk, kisebb hengerekké formázzuk, sütőben ropogósra sütjük. Petrezselyemmel megszórva tálaljuk.


Tápanyagtartalom egy adagban
Energia: 330 kcal
Fehérje: 8 gramm
Zsír: 8 gramm
Szénhidrát: 60 gramm



Forrás: http://www.babaszoba.hu/

Címkék: gyomorÉgÉs a terhessÉg alatt savlekÖtŐ Ételekrecept

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Francsics Marika üzente 1 éve

Mi van a kismama pocakján ?

Válasz

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu