Egészség: Élj teljes életet ételallergiával is!

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3745 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1234 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3745 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1234 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3745 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1234 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3745 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1234 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 Gluténérzékenység, laktózintolerancia, tojásallergia… ezek csak a leggyakoribb betegségek, amelyekkel nem könnyű az élet, különösen akkor, ha rendszeresen sportolsz. Mire figyelj, és mivel pótolhatod a „hiányzó” ételeket és tápanyagokat?

 

 

Ételallergia

Sok esetben mindenféle betegség nélkül sem egyszerű változatos és kiegyensúlyozott étrendet kialakítani, de a dolgodat tovább nehezíti, ha valamilyen táplálékallergiában szenvedsz. Fontos, hogy ilyenkor még többet törődj az étrended összeállításával, hiszen ha nem viszed be a megfelelő tápanyagokat a szervezetedbe, annak hosszú távon komoly következményei is lehetnek.

Tojásallergia

Ha rendszeresen sportolsz, biztos Te is figyelsz arra, hogy megfelelő mennyiségű fehérjét vigyél be a szervezetedbe, emiatt olykor biztosan elfogyasztasz egy rántottát vagy egy tojásos szendvicset. Bár a sportolók a tojássárgájával általában csínján bánnak (a magas koleszterintartalma miatt), mégis előfordul, hogy a tojás ezen részét is használod sütéshez-főzéshez. Ha azonban a tojásfogyasztás után bőrviszketést, bőrpírt, zsibbadást és hasmenést tapasztalsz, érdemes teljesen kiiktatnod az étrendedből ezt az élelmiszert. Ha ezt teszed, akkor fokozottan figyelj a megfelelő fehérje és B-vitamin pótlásra.

Tipp: Rántotta helyett válaszd inkább a magas fehérjetartalmú müzlit!

Gluténérzékenység

Az egészséges étrendben a teljes kiőrlésű pékáruk és a zab alapú élelmiszerek fontos szerepet töltenek be, de a gluténérzékeny és gabonaallergiás emberek ezeket a termékeket nem fogyaszthatják „büntetlenül” (többek között székrekedés, hasmenés, puffadás léphet fel a glutén fogyasztását követően). Ha Te is azok között vagy, akiknek gondot okoz a glutén, akkor fontos, hogy ne csak a sütésnél, főzésnél előforduló alapanyagokra figyelj, hanem az étrend-kiegészítőket is körültekintően válaszd meg. Nézd meg azok összetevőit, mert azok között olykor búzakeményítő is szerepelhet!

Tipp: Zabpehely helyett egyél quinoat reggelire!

Étrend ételallergiásoknak

Laktózintolerancia

A laktózérzékenység talán az egyik leggyakrabban előforduló ételallergia, ezért mára már számos olyan élelmiszer van, amit a tejcukor érzékenyek is fogyaszthatnak. Külön örülünk annak, hogy a gyártók sportolókra is figyelmet fordítanak, így egyre több laktózmentes étrend-kiegészítő van a piacon. A címkéket azonban akkor is érdemes ellenőrizned, ha nem gondolnád, hogy laktózt tartalmaz (pl. vitaminoknál), mert az átvivőanyagok között olykor laktóz is előfordulhat.

Tipp: Dobd fel a salátáidat laktóz- és kalóriamentes öntetekkel!

Tejallergia

Ha nemcsak a tejcukor, hanem a tej egyéb alkotóeleme is problémát okoz Neked, akkor sem kell elkeseredned, hiszen így is remek termékek állnak a rendelkezésre. Ízlésednek megfelelően választhatsz akár az állati eredetű (marha-tojás) fehérje és anövényi fehérjék (rizs-borsó) közül. A fehérjepótlás mellett, azonban mindenképp figyelj arra, hogy megfelelő mennyiségű Kalciumot és D-vitamint is vigyél be a szervezetedbe!

Tipp: Ne csak a fehérjeporokat próbáld ki, hanem a növényi eredetű fehérjeszeleteket is!

Te is valamilyen ételallergia miatt kényszerülsz szigorúbb étrend betartására?

 

Forrás: https://peakshop.hu

Címkék: ételallergia

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu