Egészség: A túl sok ülés ártalmasabb, mint gondolnád - tegyél ellene!

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3743 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1209 db
  • Fórumtémák - 112 db
  • Linkek - 2596 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3743 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1209 db
  • Fórumtémák - 112 db
  • Linkek - 2596 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3743 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1209 db
  • Fórumtémák - 112 db
  • Linkek - 2596 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3743 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1209 db
  • Fórumtémák - 112 db
  • Linkek - 2596 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 Az utóbbi évtizedben az emberiség első számú ellenségévé nőtte ki magát az ülés; ez a látszólag teljesen ártalmatlan tevékenység, mely számos betegség kialakulásáért felelős. De vajon mitől vált éppen mostanában ilyen drámaivá ez a kérdés - talán az ücsörgés nem az egyik legtermészetesebb póz az emberiség kialakulása óta?


Többet ülünk, mint kellene

Maga az ülés,mint testhelyzet az utóbbi fél évszázadban lett igazán elterjedt azáltal, hogy a kétkezi munka helyébe egyre több esetben az irodai, íróasztalnál végzett tevékenységek léptek, szabadidős programként pedig a tévézés és számítógépezés került az első helyre.

Ennek következtében Amerikában például 1988 és 2010 között 19,1 százalékról 51,7 százalékra nőtt azon férfiak, illetve 11,4 százalékról 43,5 százalékra azon nők száma, akik szabadidejükben semmilyen fizikai tevékenységet nem végeznek. Ebből következik, hogy ma már nem az a legfontosabb, hogy minél többet eddzünk, mozogjunk, sokkal inkább az, hogy minél kevesebbet üljünk. És mindez nem csak a túlsúlyosakra igaz, hiszen a hosszantartó ücsörgés ellen az sem véd meg, ha amúgy valaki teljesen normál súlyú.

Nagy Amarilla gyógytornász, gerinctréner

A Life.hu szakértőjegyógytornászként végzett, ezért minden egyes foglalkozáson különösen nagy hangsúlyt fektet a gerinc megfelelő erősítésére. ,,A vendégeim többsége irodai munkát végez, én pedig a mindennapi munkám során tapasztalom, hogy rossz a testtartásuk, gyengék a hátizmaik, a csípőhorpaszukkal is gond van, ezeken pedig nagyon sokat kell dolgozni. Épp ezért javaslom a hátizmok koncentrált erősítését, illettve ezzel párhuzamosan a hasizmok edzését, a csípő körüli izmok kifejezett nyújtását. Maga a mozgás, az edzés amúgy is javítja a szellemi tevékenységet, így aki nap közben megteheti, annak érdemes ekkor edzenie, mert javul a teljesítmény is. A helyes ülést is meg lehet tanulni, és az is fontos, hogy a székünk és az asztalunk megfelelő magasságban legyenek. Akinek pedig sérve, gerincproblémája van, azoknak érdemes fokozottan figyelniük a kevés ülésre és a mozgásra is.


Sok ülés = sok betegség

Az első ezzel kapcsolatos kutatást még az 1950-es évek elején készítette dr. Jeremy Morris brit szakember, aki 31 000 buszvezető és kalauz egészségi állapotát mérte fel Londonban. Az összehasonlítási alapot az adta, hogy a buszvezetők egész nap a volán mögött ülnek, míg a kalauzok fel-le mászkálnak az emeletes buszok lépcsőin. Az eredmények azt mutatták, hogy utóbbiak körében sokkal kevesebb szívinfarktus fordult elő, holott semmi más eltérés nem mutatkozott az életmódjukban, mint a munkakörük. Mára már egyértelműen kimutatható az is, hogy az üléssel töltött órák száma egyenes arányban van a szív- és érrendszeri megbetegedésekkel, a cukorbetegséggel, bizonyos típusú rákkal, illetve a korai elhalálozással, függetlenül attól, hogy ki mennyi testmozgást végez.


Van megoldás!

Ez ellen azonban lehet tenni, ha többször – akár csak egészen rövid időre – megszakítod az ülést némi nyújtózkodással, a főbb izomcsoportok átmozgatásával. Amarilla ITT korábban már bemutatott olyan egyszerű és nem helyigényes gyakorlatokat, melyeket a munka közben is pár perc alatt elvégezheted. Emellett már az is sokat segít, ha a nap során legalább két órát töltesz állással vagy sétálással is - ez utóbbi például az egyik legegészségesebb mozgásforma

Erősítsd a gerincedet!

Ha irodai munkát végzel, az is jó megoldás, ha olyan sportot választasz, ami kellőképpen edzi, erősíti a gerincedet. A gerictréningpéldául egy kiváló edzésmódszer, mert amellett, hogy jót tesz a törzs izmainak, a pulzusszámot is megemeli. Ha inkább lassabb, koncentráltabb, nyújtásokban bővelkedő mozgásformára vágysz, akkor iktasd be a napirendedbe a gerincjógát, vagy végezz el naponta néhány napüdvözletet. Ez ugyanis egy olyan gyakorlat, ami az egész testedet alaposan átmozgatja, megnyújtja, miközben nagyon szép izmokat is eredményez. 

 

Forrás: http://www.life.hu/

 

 

Címkék: betegségek mozgáshiány ülés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu