Egészség: A gyógyító burgonya

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3746 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1235 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3746 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1235 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3746 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1235 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3746 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1235 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 A burgonya a kenyér után a második legfontosabb táplálékunk. Emellett az egyik legváltozatosabban elkészíthető élelmiszer, amely még sok hasznos vitamint is tartalmaz.

A burgonya minden család étrendjén sűrűn megfordul, hiszen igen változatosan elkészíthetjük és szinte minden étel mellé kínálhatjuk köretnek is.

A burgonya a XVI. században került Dél Amerikából Európába. Az első gumót egy Pedro De Cieza De Leon nevű fiatalember küldte Spanyol országba. Majd innen indult később világhódító útjára, amely a mai napig töretlen, hiszen számos országban fogyasztják és termesztik is.

A burgonya egyik legfőbb tápanyaga a keményítő, főzésre a legjobb a 15-20 % os keményítő tartalmú burgonya, ezek könnyen főzhetők, és ízük is nagyon finom.

A burgonya ráadásul még nem is hizlal, hiszen 100 gr burgonyában mindössze 20 gr szénhidrát található, és 94 kalória, tehát kevesebb, mint a rizs. vagy a száraztésztáké. Diétázók és cukorbetegek is bártan fogyaszthatják, hiszen a benne található szénhidrát lassan bomlik le, és lassan szívódik fel, így sokáig a jó lakottság érzetét kelti. Igen magas a fehérje tartalma is, átlag 2-3 gr, ami a hússal és a tejjel egyenértékű.

A friss burgonya 20-30 mg C vitamint tartalmazz, de ez a tárolás és a főzés hatására is igen nagymértékben csökken, épp ezért nem érdemes sokáig tárolni, és főzés előtt vízben áztatni. De zen kívül tartalmazz még Káliumot, kalciumot, vasat, és foszfort is. Az emésztésre is igen jó hatással van, mert magas a rost tartalma.

Jó tudni!

A burgonya hámozásakor megfigyelhetünk néha zöld részeket, ezeket azonnal távolítsuk el, mert mérgező anyagot tartalmazz, az úgynevezett: Szolanint. Az ilyen burgonyát ne főzzük meg héjában, hanem jó vastagon hámozzuk meg.

A burgonyát igen sok féle módón készíthetjük el, pl. töltött burgonya:

A megfőtt burgonyát kettévágjuk, belsejét kikaparjuk, majd darát húsos szalonnás töltelékkel megtöltjük és sütőben megsütjük.

Tepsis burgonya:

Szinte bármivel elkészíthető: egy sor burgonya, egy sor hús, egy sor káposzta, tejföl, reszelt sajt, és máris mehet a sütőbe.

De ezen kívül a rakott krumpli, a burgonyafőzelék, és sok más finom étel is beiktatható a minden napi főzésbe.

A burgonya, mint gyógynövény is kiváló:

Régen a nyers krumpli héját használták fel, gyomorfájásra, vagy gyomorfekélyre.

Megfázás vagy gyomorrontás esetén a sós vízben megfőzött burgonya igen hasznos, hiszen nem terheli meg gyomrunkat.

Ezen kívül a burgonya, mint szépítőszer is csodákat művel, a nyersen lereszelt burgonyából készült arcpakolás tejjel és mézzel elkeverve bőrünket simává és üdévé varázsolja.

  Forrás:Kert Varázs Magazin

 

Címkék: burgonya egészséges táplálkozás

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

nagy anna üzente 9 éve

A burgonya valóban,egészséges,főleg nyersen fogyasztva,én este 6-után ha meg éhezek,2 kisebbet elfogyasztok,és nyugodt alvást is biztosít.Csak ajánlani tudom.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 9 éve

Ki gondolná?

Válasz

Háló Lénárdné üzente 9 éve

Hasznos a burgonyáról irott cikk, köszönöm szépen !!! További szép napokat kivánok: Ica

Válasz

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu