Egészség: Egészséges és egészségtelen ételek az ünnepi asztalon

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3743 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1209 db
  • Fórumtémák - 112 db
  • Linkek - 2596 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3743 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1209 db
  • Fórumtémák - 112 db
  • Linkek - 2596 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3743 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1209 db
  • Fórumtémák - 112 db
  • Linkek - 2596 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3743 fő
  • Képek - 752 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1209 db
  • Fórumtémák - 112 db
  • Linkek - 2596 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

Az illatos mézeskalács, a bejgli, a szaloncukrok, a fűszeres forralt bor és a sült húsok csábításának az ünnepi vásárban és otthon is nehéz ellenállni. A legtöbb karácsonyi specialitás sok cukrot vagy zsírt tartalmaz, vannak azonban olyan karácsonyi ételek is, amelyek kifejezetten egészségünket szolgálják. Adunk néhány tippet, hogy az ünnepek után ne kelljen aggódnia a felszedett plusz kilók miatt!

Miket ajánlott elkerülni? Rengeteg cukrot tartalmaz a marcipán és a mézeskalács. Az alkoholos italok kalóriatartalma is magas. A vásárokban kapható sült kolbász és zsíros húsok sem tesznek jót az egészségnek. Minél alacsonyabb egy csokoládé kakaótartalma, annál több benne a zsír. Ha nem akar lemondani a csokoládéról, akkor olyan fajtát válasszon, aminek legalább 70 százalékos a kakaótartalma!

 

Egészséges karácsonyi ételek Senkinek sem kell lemondani a finomságokról. A kalóriadús ételeket csak mértékkel fogyassza, és helyettesítse őket egészségesebb változatokkal, mozogjon rendszeresen! Ennyi elég is ahhoz, hogy az ünnepek után se kelljen fogyókúrán törnie a fejét! A dió és egyéb diófélék zsírtartalma ugyan 70 százalék körüli, de vitaminokban, ásványi anyagokban és nyomelemekben igen gazdagok. Tartalmaz káliumot, magnéziumot, vasat és cinket. Ha rendszeresen fogyasztja kis mennyiségben, jót tesz vele szívének, agyának és idegeinek is.  
Sült kolbász és sertéssült helyett inkább sovány húst válasszon, csirkét vagy halat. A kalóriabombának számító forralt bor és cukros kakaó helyett igyon teát, cukor helyett inkább mézzel édesítse! Egészséges fűszerek A karácsonyi finomságok a zsír és a cukor mellett egészséges összetevőket is tartalmaznak, például illatos és finom fűszereket. Tipikus karácsonyi fűszer a fahéj, a szegfűszeg, a vanília, az ánizs, valamint napjainkban a gyömbér és kardamom is. Jó hatással vannak a kedélyállapotra, mivel befolyásolják a szerotoninszintet. A fűszerekben lévő illóolajok illata is pozitív hatással van a kedélyállapotra a sötét téli hónapokban. Jót tesznek a gyomornak, segítik az emésztést.  Barátokkal könnyebb Aki barátaival, kollégáival, ismerőseivel megy a karácsonyi vásárba, annak könnyebb megállnia, hogy ne szabaduljon bele az evésbe. Másrészt, ha ketten vesznek kétfélét, lehetőség nyílik rá, hogy kétféle finomságot is megkóstoljon, de csak egy adagot egyen meg. Plusz kör a karcsúságért.
Ha minden jó tanács és erőfeszítés ellenére is túl sokat evett, vagy úgy érzi, nem akar lemondani semmilyen finomságról, mozogjon többet a szokottnál! Autózás vagy tömegközlekedési eszköz használata helyett inkább sétáljon hazáig, vagy ha szokott kocogni, futni, másnap tegyen meg még egy plusz kört! 
Forrás: webbeteg.hu

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Demeter Eva üzente 2 éve

Koszonjuk az utbaigazitast,en is azon a velemenyen vagyok hogy a mertekletesseg a fontos.

Válasz

Ari Sándorné üzente 2 éve

Mértékkel,mindent lehet. :)

Válasz

Csupa jó ajánlat érdemes megfogadni.

Válasz

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu