Egészség: 10 új étkezési szokás-nagyobb energiaszint,kisebb súly

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3746 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1235 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3746 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1235 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3746 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1235 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Egészség Klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, és máris hozzáférhetsz az érdekfeszítő tartalmakhoz, amik egészségünk megőrzése érdekében fogantak. Itt beszélgethetsz a többiekkel, írhatsz blogot és fórumozhatsz. Csak bátran!

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 3746 fő
  • Képek - 753 db
  • Videók - 636 db
  • Blogbejegyzések - 1235 db
  • Fórumtémák - 115 db
  • Linkek - 2682 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
Egészség Klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

 Nem csak az nem mindegy, hogy mit eszünk! Legalább ekkora jelentősége van annak is, hogy táplálékainkat milyen kombinációban, illetve hogyan fogyasztjuk el!

Érdemes időről időre felülvizsgálni étkezési szokásainkat, és ha szükséges, néhány kevésbé jelentősnek tűnő, ám valójában nagy horderejű változtatást bevezetnünk. Az újonnan bevezetett étkezési szokások rövid időn belül természetessé válnak számunkra, és olyan látható és érzékelhető jeleik lesznek, mint például az energiaszintünk növekedése, könnyebb emésztés, illetve – koplalás nélküli – fogyás.

1. Étrendünkben kapjanak minél nagyobb hangsúlyt a nyers zöldségek és gyümölcsök! Ha hőkezelésnek vetjük alá – azaz főzzük, sütjük, pároljuk stb. – őket, tegyük ezt minél kíméletesebben! Használjunk kis lángot, még ha így lassabban készül is el az étel – ezáltal kevésbé sérülnek a benne lévő tápanyagok és vitaminok!

2. Ha nem is tudjuk mindig megvenni a drága biotermékeket, az elérhetők közül szerezzük be a jobb minőségűeket! Zöldséget, gyümölcsöt például – mintegy áthidaló megoldásként – érdemes a piacon áruló őstermelőktől vásárolni. Ezek a termények ugyan nem tekinthetők bionak, de valószínűleg túl sok permetszert sem kaptak, ellentétben a nagyobb gazdaságokból származó zöldségekkel, gyümölcsökkel.

3. A vitaminokat és az ásványi anyagokat lehetőleg nyers, élő táplálékból vegyük fel! Ha lehet, tartózkodjunk ezek mesterségesen előállított forrásaitól!

4. Ebédig lehetőleg csak gyümölcsöt együnk, ily módon is támogatva a szervezetben lezajló természetes tisztulási folyamatokat!

5. Alaposan rágjunk meg minden falatot, ez ugyanis elengedhetetlenül fontos a jó emésztéshez! A falatot lehetőleg addig rágjuk, amíg folyékonnyá nem válik!

6. Még a teltségérzet jelentkezése előtt álljunk fel az asztaltól! Így biztosan nem veszünk magunkhoz a kelleténél több ételt, aminek megemésztése energiát von el a szervezettől, és a rothadási, illetve erjedési folyamatok sem indulnak be.

7. Hasonló okok miatt ne együnk túl gyakran sem! A napi háromszori étkezés felnőtt ember számára általában elegendő. A köztes időkben fogyaszthatunk gyümölcsöt, ezt azonban – szintén a rothadási-erjedési folyamatok megelőzésére – sohase étkezés után, hanem étkezés előtt tegyük!
Egyszerre minél kevesebb fajta táplálékot vegyünk magunkhoz! Ugyanis az össze nem illő ételek a szervezetbe jutva „összevesznek”, ami megint csak rothadáshoz-erjedéshez vezet.

8. Igyunk minél több (naponta minimálisan 2 liter) vizet, ásványvizet vagy gyógyteát! Így jóval gyorsabban és nagyobb mennyiségben ürülnek ki a szervezetből az ételekkel vagy más módon bevitt, ám oda nem illő anyagok. Étkezések előtt és után legalább fél órával viszont ne igyunk! Ezzel ugyanis felhígítjuk a gyomorsavat, így az emésztés nem lesz megfelelő intenzitású.

9. Lefekvés előtt három órával már ne együnk, mivel ez stagnálást okoz nem csak a belekben, hanem egész szervezetünkben is.

10. Amennyire a körülmények lehetővé teszik, igyekezzünk legalább az étkezés idejére nyugodt körülményeket teremteni! Az étkezés végén adjunk hálát a természetnek, illetve felmenőinknek, hogy tápláltak minket! Mindezt a legkevésbé sem kell látványosan vagy mások számára hallhatóan tennünk. Bőven elég, ha magunkban mondjuk el a köszönő szavakat

 Forrás:Ideál Online Életmódmagazin

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Gáspár Gyula üzente 9 éve

Jó napot kívánok!
Új közössági tagként merészkedek én is egy picit "okoskodni" ebben a mindenki számára oly fontos témában.
Előre leszögezem, hogy a leírtakkal maximálisan egyetértek és alkalomadtán majd még ki is egészítem.
A rengeteg holisztikus szakirodalomban talált szemléletből tanulva és azzal azonosulva most már holtig állítom, hogy kellő odafigyeléssel és céltudatos élettel mindenki felépítheti magának az egészségét és végül is nem betegségben kellene eltávoznia ebből a világból, hanem végelgyengülésben.
A szerettei között és nem mondjuk a kórházban, egy sarokba berakva és elfelejtve.
Én a Jóistennek én is hálát adok, hogy ennyi jóban részesített bennünket a Földön és tudatosítom azt is, hogy sok-sok embertársunk eltékozolja az életét a rossz életvitele miatt.
A sok pozitív tapasztalatot a holisztikus életvitellel kapcsolatban azért hovatovább jobban és jobban elfogadják az emberek, de még nagyon sok tennivaló van ezen a területen annak érdekében, hogy az emberek "ne azért éljenek, hogy egyenek, hanem azért egyenek, hogy éljenek".
Mégpedig betegség nélküli minőségi életet!

Őszinte tisztelettel és szeretettel: Gyuszi (bá)

Válasz

Gyongyi Hajdu üzente 9 éve

Egyet ertek!

Válasz

Temesvári Judit üzente 9 éve

Én úgy gondolom, hogy nincs ebben a cikkben semmi olyan dolog leírva ami nem tenne jót az egészségünknek. A folyadékfogyasztás igen is fontos, mivel a bőrünk kiszáradása a kevés folyadékbevitel is összefüggésben van.

Válasz

ganyu mária üzente 9 éve

Mindig más szempontokat reklámoznak!
Eddig a reggeli étkezés volt a legfontosabb, hogy reggelizz úgy mint egy király és vacsorázz mint egy koldus, és minél több folyadék?!!!

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 9 éve

Reggelire mindenképpen gyümölcsöt eszem, illetve lehetőleg egész délelőtt.Úgy vettem észre ez elősegíti a mindennapos, rendszeres és nagy mennyiségű széklet távozását és erősíti az immunrendszert.

Válasz

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu